Jobbigt men mycket lärorikt.

Jag är en tjej som de senaste åren har levt på en rätt så hög inkomst. Jag har i stort sett aldrig funderat över pengar. De har alltid funnits där. Jag har kunnat handla och gjort allt jag velat. Och det har ändå funnits kvar pengar i slutet av månaden (!!).

Hur som helst så sedan jag kom hem från Afrika/Norge har jag inte haft någon inkomst förrutom de veckor jag arbetade i sommar. Min stämpling har inte kommit igång än(!!!!), och detta har medfört att jag inte har råd med i stort sett någonting. 

Har inte blivit några klädinköp, inga resebösök till vänner,  inget stort matkonto. Helt klart har jag vridigt och vänt på de flesta kronor för att jag ska klara mig och låna så lite pengar som möjligt.

Kan hur som helst säga att detta inte är ett liv jag trivs med. Att ha en inkomst å pengar får en att slippa vissa bekymmer och känna sig fri. Fri att kunna åka å hälsa på sina vänner, ha råd att hitta på saker. Äta gott, handla saker å göra fint.

Men, pengarna kommer en dag och då förhoppningsvis väldigt snart. Nu kommer julen och med den en massa trevligheter som tyvärr inte alla är gratis. Sen älskar jag att handla julklappar så det vill ja också kunna göra!

Jag ska iallafall på en arbetsintervju idag. Så, bara att hålla tummarna att den går bra!

Kommentarer
Postat av: Jess

KUL med intervju, vart då? :)

2010-11-02 @ 11:44:19
URL: http://brida.blogg.se/
Postat av: Anna

Hoppas intervjun går bra!! Kram

2010-11-02 @ 12:53:23
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: stina

wow, lycka till :) nyfiken på vad det var för intervju!

2010-11-02 @ 23:46:11
URL: http://kalaskula.blogg.se/
Postat av: Kia

Håller tummarna att det går bra! Kram

2010-11-03 @ 08:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback