Alltid nått seriöst.

Hejja Marielle. Det går frammåt. Kanske lite för fort frammåt. Lite mycket nu.
Att försöka förstå och komma fram med vad man vill med livet har väl aldrig varit min starka sida. Har funderat i sisådär snart 25år nu (tänka sig att om EN MÅNAD är ja 25år). Men kommer väl fram till de mesta samma lika. Oj va jag tjatar om detta. Förlåt, men de är ju en stor del av min vardag att grubbla och fundera och försöka finna ro.

Hur som så läser jag en ekonomikurs nu på 50% utöver detta så söker jag arbete. Det här med att söka arbete kan ja tycka är rätt jobbigt. Speciellt nu när jag kommit till den fas att jag vill ha ett BRA jobb. Med ett bra jobb menar jag ett jobb som jag VILL och kan tänka mig arbeta med en längre period. Det här med säsongsjobb och tillsvidarearbete är jag rätt less på.

Jag vill få mig en trygghet i Arvidsjaur och med detta ett trevligt arbete. Men detta är lättare sagt än gjort.. Arvidsjaur är inte Sveriges största kommun utan bland dom mycket mycket mindre för er som inte känner till min hemort. Så, utbudet på BRA jobb är inte så stort och de få bra jobb som finns är tyvärr oftast upptagna av alla andra i denna kommun med samma behov.

Pust å stön å pust å stön. De tar bara musten ur en att söka arbeten, skriva cv, gå på anställningsintervju, bråka med facket, fundera över livet, fundera över livet, fundera över livet.... å man känner att man inte kommer någonstans. Man är inte nog kompitent för att lyckas få de jobb man vill ha å man tycker(?) att man är för kompitent för att vilja söka de jobb man möjligtvis inte vill ha men har en chans att få :P!

Ja de är som en ond cirkel de här me jobbsökandet. Men, ja söker å tillslut så måste väl även det lyckas! Det vet jag att de kommer :)!


Kommentarer
Postat av: Kia

Ja du gumman.... det är inte lätt! Att komma fram till det man vill med livet känner jag igen. Har äntligen börjat hitta dit, måste nog bero på att man är skytt, för att det har tagit så länge ;)



Det där med jobb är inte heller så lätt. Har haft några jobb som jag inte trivts med, men vill man ha en inkomst så har man inget val än att ta dom. Har på min resa äntligen kommit på vad jag vill göra och nu är det skola som gäller för annars får jag inget fast jobb. Tyvärr så kommer jag att bli tvungen att flytta för det är svårt att få ett fast jobb här uppe, utan det är bara extrajobb som finns, nån dag då och då :( Och som det är idag får jag bara stämpla deltid i 75 dagar, sen blir det bara till att neka jobben om det inte är en hel vecka för att klara av att betala hyran, maten mm.



Du ska se att allt fixar sig!

Massa kramar från mig <3

2010-11-10 @ 09:01:38
Postat av: Kajsa (från Saltis)

Jag trillade in på din blogg och läste detta inlägg, och det är precis så jag känner också. Det är så jävla svårt att få ett FAST BRA JOBB i Arvidsjaur.. Sen är man för ung och har för lite erfarenhet för nått jobb känns det som. Men nu har du ju fått ett jobb, så Grattis än en gång!! :)

2010-11-12 @ 18:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback