Polisen i Arvidsjaur. Hurra!

I lördas kväll gick jag å min kära vän Maria (hon även född 1985) efter storgatan i Arvidsjaur.
En polisbil kör förbi oss när vi går där med varsin systemkasse i handen.
Vi ser att polisbilen svänger in framför oss och båda kliver ut.

Man hinner tänka mycke. Men då frågar en av polismännen.

- Har ni legitimation?

- Är ni seriösa? Ni måste skämta? Ja, ni ska få se legitimation! skrattar ja fram.

Efter de kollat på våran legitimation så hoppar de lite småpinsamt in i bilen å önskar oss en fortsatt trevlig kväll.

Saken är den att ja visste inte att man inte får bära systembåsar om man var under 20år. Och förresten så kollade de inte ens i påsarna! Så, de har ingen aning om vad som befann sig därinne.

Hur som helst så kommer ja å leva på det här ett tag. Tyckte det va lite småkul. Å, ett till tecken att ja inte ser så gam ut. Bra det.

Ett till plus är att jag även denna tur till Arvidsjaur fick betla barnbiljett. Blir inte värst dyrt åka fram och tillbaka dit då ;)!

Kommentarer
Postat av: stina

måste ha varit ditt stoltaste ögonblick hittills 2010 :) jag åkte också på barnbiljett senast i november 2009. de va coolt å de ska jag göra om :)

2010-03-03 @ 08:32:09
URL: http://kalaskula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback