Tjiiiit..

Ja herremin gud. Avtenyr pa aventyr har vill ja lova. Mer konstigare an det andra.

Calle ar duktig. Han pallade med och hoppade bungy. Inte jag. Inte denna gangen. Far vara nog med aventyr sa man har tid suga in allting.

Igar akte jag raftingen pa Nilen. Det var grymt. Calle akte det dagen da jag var dalig men han tyckte inte det var sa hemskt. Sa det trodde ju inte jag heller att det skulle vara. Men oj sa fel ja hade. Jag akte i en bat med sex amerikanare plus varan guide da. Men, Calles bat valte aldrig. Det gjorde varan tva ganger. Mitt i fallet lixom. Forsta gangen hade ja turen och hamnade under baten. Fick panik nagra ganger da ja bonka upp i den innan ja hitta ett hal under baten. 

Andra gangen som vi valte var ja helt oforberedd for varan guide sa att vi inte skulle valta sa ja trodde ju pa det. Oturen sa valte vi ju just dar vi inte fick valta.. Och jag sogs ner i strommen och akte upp och ner som en liten jojjo. Fick panik. Eftersom man tjippar efter andan och just nar man far lite luft sugs man ner igen.. Som tur var satt jag bredvid guiden dar bak sa han drog upp mig varje gang ja sogs ner. Ja trodde jag skulle do. Men sahar efterhand sa var det kul. Tror inte det var nagon fara mer an att man far panik nar man inte vet nar man kommer upp till ytan igen!



Val vart sina pengar och ett riktigt aventyr efter Nilen :):)!

Nu ar jag ratt sa sliten. Hade en hard natt. Men, man mar som man fortjanar kanske.

Vi ska aka vidare nu och planen ar att bestiga Mt Elgon. Ska vara en fin tur. Tar ca 4 dagar runt 4300m hogt om jag inte minns helt fel. Efter det ar planen aka till Kenya och nagon safaritur. Ska bli skont fa komma up pa fjallet ett tag oxa.

Manniskorna har ar sa glada man kan inte forsta. Nojda med livet. Inte stora krav alls. Kanske tar med mig en liten sot Afrikank unge nar jag kommer hem. Dom ar ju saaa sota :)!

Va glad nu allihopa sa skriver jag snart igen :):)!


Kommentarer
Postat av: Gittan

Det var nog "lite" häftigare än Piteälven :))

2010-01-20 @ 22:22:37
Postat av: Mams

Ja du !!!!!!!!!!

Du vill ju ha spänning.Sköt om dej.De e tur ja inte vet allt du gör förrän efteråt.Men du verkar ju trivas Ha de gott. Höres å hälsa Calle

Kramar Mams

2010-01-21 @ 16:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback