Tack for denna gang underbara Uganda.

Sedar. Da har vi varit lite mer an tva veckor i Uganda. Vilket fantastiskt land.

Manniskorna har har varit helt fantastiska. Glada, hjalpsamma men dock en lite aningen troga. Men, stress och klockan ar nagot som inte existerar i Afrika. Vilket jag tycker ar heeelt perfekt efter mitt senaste hektiska ar. Jag borjar faktiskt sa smatt fa ro. Vilket betyder allt. Underbart.

Iallafall sa blev det ingen bestigning av Mt. Elgon. Det skulle bli dubbelt sa dyrt som vi raknat med sen sa ska vi ju snart bestiga Kilimanjaro och det kommer kosta en slant. Sa vi lagger hellre pengarna pa nagot annat an att bestiga tva berg. Bra beslut av oss.

Saknar folk hemma. Det ar nar man aker ivag man inser hur mycke folks narvaro betyder.

Men, jag ar stolt. Jag har last ut tva bocker redan. Jag har inte haft ro att satta mig ner och lasa en enda bok sen jag var i Australien for fyra ar sedan. Sjukt men sant. Jag trodde inte jag gillade lasa bocker. Men, nu har jag inset att jag gor det!



Tanken ar satta sig pa en buss mot Kenya nu. Dar vi ska till nationalparken hells gate pa cykelsafari. Blir mycket bra.

Karlek till alla hemma. Glad blir jag av alla kommentarer!! Tusen takk :)!







Kommentarer
Postat av: Mams

Älskar dej lillgumman

2010-01-23 @ 09:26:48
Postat av: Gittan

Så härligt höra att du har det bra. Man önskar man var en lus bakom ditt öra :D

Kram och ha de bra!

2010-01-23 @ 10:58:27
Postat av: Jessica

Skönt att höra, här i Jauret snöar de bara och vi kollar på utlandsresor.. Men du är värd detta efter allt slit, ta vara på varandra.

Tchüss

2010-01-23 @ 13:34:50
Postat av: Jessica B

underbart! :) bra beslut att lägga pengarna på annat ist för bara berg, det har vi ju i sverige också.. ;) fortsätt njuta! stor kram.

2010-01-23 @ 16:45:39
Postat av: kia

Önskar oxå att man var en lus bakom ditt öra ;) Kram

2010-01-23 @ 19:48:42
URL: http://kiasviktresa.blogspot.com/
Postat av: Mormor&Morfar

Roligt att du hör av dej Vi tänker på dej

Ha det så trevligt

2010-01-24 @ 23:01:43
Postat av: Christian

Steike, ser ut som du har det konge!

Jeg skal til Kenya om 2 uker for å klatre opp på Nelion og Bation på Mt Kenya....og litt safari og sånn. Det gleder jeg meg veldig til! :)



Kos deg videre!



klemklem

2010-01-28 @ 23:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback