Hippon!

Har hander det saker vill jag lova. Svart med internet ibland. Ar inte alltid det lattaste att hitta.

Hur som helst. Nu har jag spenderat nagra dagar i Kenya. Fantastiskt land aven detta. Lite mer djurrikt har om man jamfor med Uganda. Pa bussen hit till Naivrosha (?) sag vi zebror, giraffer och babianer. Overkligt att dom bara star dar brevid vagen som renarna gor hemma :)!

Nar vi kommer till campingen sa ar det elstangsel vid vattnet. Be awere for the hippos!! Tydligen brukar dom komma upp och beta pa natten vid talten. Sa stangslet var for att dom inte skulle trampa pa talten.

Hur som helst. Inga Hippos komme upp den forsta natten..

Vi hyrde var sin cykel jag a Calle och cyklade till Hells gate national park. Dar vi spenderade hela gardagen cyklande brevid zebror, giraffer, gnu, antiloper, vildsvin, babianer m.m. Vi var i stort sett ensamma i hela nationalperken och sprang zebror over vagen titt som tatt. Helt helt sjukt! Bara njot hela gardagen nar vi cyklade dar :)! Tyvarr sa var det riktigt riktigt varmt sa man fick ju lite latt solsting och har brant hela ryggen idag. Men, det ar sant man far ta.

Inte nog med detta sa akte vi ivag pa en liten battur igar kvall for att kolla lite pa flodhastarna eftersom de inte hade kommit upp pa natten. Sa, det var inte bara en flodhast vi sag. 50st sakert. Som lag och bubblade i vattnet. Vilket enormt djur det ar. En av varldens farligaste och ja va lite radd att de skulle tippa baten. Vi var ratt nojda och at en god valfrotjant middag. Jag unnade mig en vinflaska eftersom dagen varit sa bra.

Hur som helst. Nar ja och Calle och en svensk kille som heter Gustav just avnjutit middagen sa kommer servitoren och borjar plocka bort fran bordet. Sa pekar han bara bakom oss och sagger HIPPO!!!

Sedar. Det star en flodhast och ater gras 20m fran oss. Springer ner till stangslet och ja dar star han. Inte en litet djur. Vilket maktigt djur. Tyvarr sa hade jag inte min kamera i beredskap for att fota. Men, Gustav fick en hel massa bra bilder som han lovat att skicka till mig :):)!

Har tagit en massa fina kort som jag ar stalt over att det ar jag som tagit. Forstar inte sjalv att jag kan lyckas sa bra ibland ;)!

Hur som helst sa gardagen var en magisk dag. Jag log mest hela dagen och kan inte forsta att jag verkligen stod dar bredvid hippon!!!

Jag ar sjukt dock. En blandning av solsting och halsont. Riktigt ont och slo ar hela kroppen.. Blir lite vilodagar nu. Innan vi beger oss vidare. Maste aterhamta lite krafter. Inte kul vara sjuk iallafall. Hoppas det gar over snart!!

Jag alskar djur. Jag har verkligen valt ratt kontinent att semestra pa :)!

(kommer bilder sa fort ja kan)



Kommentarer
Postat av: gustaf

Spännande! Låter som att ni har det riktigt bra:) Kul.

Ta hand om dig.

2010-01-26 @ 16:23:52
Postat av: Hanna Lidström

Gud så avis jag är! min drömresa är det så jag vill ta endel tips sen vart man ska åka!

ta hand om dej!

2010-01-27 @ 09:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback