Helvetesfard.

Jumbo Jumbo!

Resan fortsatter vidare. Sen sist har jag mest kurerat mig efter min forkylning vilket har varit mest vila och last. Vi har dock bott pa ett valdigt fint stalle med en massa djur overallt sa det var kul. Har aven fatt tanka en massa pa framtiden vilket kanns mer an nodvandigt for min del. Finns saker som drar i mig och jag vill ja vill mycket. Men, bestamma mig maste jag snart gora. Jag behover ett hem. Var det blir kommer snart bli ett beslut.

Sista kvallen dar i Naivasha sa kom flodhastarna upp och betade igen :):)!. Denna gangen lyckades jag faktikst fanga dem pa bild :P! Inte varldens basta bild kanske. Men det syns att det ar flodhastar iallafall. Eller?



Helt sjukt eller hur?

Jag sitter pa ett internecafe i mombasa nu. En hemsk resa hit alltsa. Spenderade i stort sett hela dagen igar livradd langst fram i en buss. Tyckte vi tog vinstlotten att fa sitta langst fram i bussen da man fick extra benutrymme och fick ha vaskorna pa sidan sa man behovde ej vara orolig att nagon skulle ta dom. Men sa fel jag hade. Men det var storsta nitlotten eftersom man ser hur tokigt de verkligen kor sen ar det vi som blir mest mosade i den aktuella krocken som kommer ske. Har sa handlar det mest inte om man ska krocka utan, en da kommer man krocka. Bara hur tur man har tills man inte gor det!

Men hejja Kenya och hejja era trafikerade vagar och trafik overhuvudtaget!! Usch. Har verkar det som att det mesta gar ut pa att kora om sa manga som mojligt pa kortast tid och har galler inte att man ska anpassa sig efter motande trafiken som kommer utan har ska man anpassa sig efter att man SKA kora om hela tiden. Kora ner i diket titt som tatt ska man gora. Bara man kor om. Pa en stracka pa kanske 30mil sa korde varan buss om sisadar 1000lastbilar. minst. Jag satt helspand hela tiden. Var som att spela tvspel. Fast med livet som insatts da.
Ja, vi overlevde. Men nasta gang sa kommer jag spendera extra pengar pa tag! Sa ar man saker pa att man overlever!! Calle berattade att det var 25ggr farligare att aka i trafiken har som in Sverige.

Sa nej till lokaltrafik i Afrikas lander!! Speciellt Kenya!
Iallafall sa sag jag 4 elefanter. Tre sprang over vagen.. helt ofattbart. Tank a krocka med en elefant? Inte som en alg direkt!

Forsoker ladda upp bilder pa facebooken, men det verkar mest haka upp sig dar tyvarr. Har sa manga fina bilder jag vill dela med mig av:):)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback