Gorillor och annu mer djungelaventyr.

Det sporegnade hela natten men pa morronkvisten nar vi skulle bege oss mot gorillorna slutade det :)

Pratade med ett franskt par dagen innan som hade varit och kollat pa gorillorna och de hade bara behovt vandra 30min innan de hade hittat dom. Eftersom jag alskar att vistas i djungeln och njuter bara av det sa hoppades vi ju innerligt att det skulle ta lite langre tid for oss att hitta dom.

I Bwindi finns det tre olika gorilla grupper. Vi hade tur. I varan grupp var vi bara 3st plus guide och livvakter da. Jag och Calle och en man fran Irland (65ar). Hur som helst sa fick vi ga i over 3h innan vi hittade vara gorillor. Vi slingrade oss under grenar in bland snar och tillslut sa satt dom dar!!!!!

Jag tror an idag inte att det ar sant att jag har sett dom. Vilka markliga varelser. Ser verkligen inte verkliga ut! Fantastiskt djur och helt helt uppe i det bla var jag nar jag stod dar i skogen mitt bland dem. Man ska halla ett avstand pa ca 7m. Me vi var ratt mycke narmre. En gorilla kom fram till mig och ryckte i min vaska dar jag hade objektivet. Stel som en pinne stod ja dar. Men dom ar mest nyfikna sa det gick bra. Det en gorillas liv verkar ga ut pa ar mest sova, prutta och ata :)!




Ja, det ar jag som har tagit dessa fantastiska bilder pa gorillorna :):)!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh du verkar ha det helt underbart! Vilka upplevelser! kram

2010-01-16 @ 11:27:12
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Hanna

åååh marielle de låter helt otroligt!

väntar med spänning på bilderna =)

2010-01-16 @ 23:52:27
URL: http://hannaguldfisk.blogg.se/
Postat av: jessica F

Men tjitt så underbart! njuter verkligen med dig, genom datorn :) fortsätt ha det toppen och hoppas magen är med dig! KramKRAM!!!

2010-01-20 @ 06:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback