Djungelaventyr nara Kongo.

Herreguuud sa fint det var i Bwindi National Park. Har ni mojlighet sa ak dit.
Jag ar rastlos av mig. Sa forsta dagen i Bwindi sa borjade mitt aventyr.

Calle madde lite illa a ville inte bli samre innan Gorillorna som vantade senare pa veckan..
Men jag hyrde en guide och gick ut i djungeln pa egen hand. Man far inte ga i djungeln sjalv i Bwindi. Sa man inte irrar bort sig sa det ar ju forstarligt. Hur som sa gick vi till ett vattenfall tog val ca 3h. Sag var Begsgorillorna holl till ibland och lite kryp och en Daika? (sag ut som en blandning av en gris/get). Jag njot i fulla drag over att bara fa vistas ute jag :):)!

Dagen efter foljde Calle med och vi tog en till djungeltur. Denna gangen skulle vi bestiga Bwindis hogsta berg ca 2000m. Va en ratt tung fard men stark som man ar sa klarade ja det :)! Horde en massa chimpanser pa vagen till toppen och orangutang. Men sag tyvarr ingen. Fran toppen sen sag vi Kongo som var riktigt nara.

Det som var ar att nar man gar dessa turer i djungeln sa har man alltid med en guide. Sen en som foljer med som ar som en livvakt som har vapen. Varfor han ska folja med vet jag inte exakt. Men anar att det ar for att vi ar sa nara Kongo och det ar ratt oroligt dar :O!

Kvallen avslutades i taltet av en livradd Marielle. Det blixtade och dundrade. Men varat supertalt verkar klara det mesta. Saknar dock Trulle som hade varit en bra hoger hand under denna resa :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback