Bara borjan..

Vi anlande ratt slitna men anda glada till Kampala, Uganda. Varat bagage hann dock inte med varat sista flyg fran Kenya sa vi var tvungna sitta 4h pa flygplatsen och vanta pa det, men det kom iallafall. Det va huvudsaken :)!

Nu har vi spenderat nagra natter i varat fina talt. Superstort och superbra. Vi bor pa ett stalle som heter Red Chilli Hideaway. Riktigt bra stalle. De har vakter och stangsel runt hela overnattningsomradet sa det kanns sakert att lamna sakerna och kan sova mycket gott. Sen ar det massa djur har oxa. Apor, gris, getter, hundar a katter. Sa da ar ja ju nojd.

Har mest de senaste dagarna gatt runt och bara njutit och tagit in massa nya intryck av alla Afrikaner. Det jag kan saga ar att de verkar mycket hjalpsamma och Uganda verkar som ett sakert land att vistas i. Alla Afrikaner ar sa glada hela tiden och ar inte alls jobbiga pa samma satt som araberna i Egypten var. Det ar bra.

Verkar inte heller sa fattigt har. Men vi ar ju i huvudstaden sa man maste val ut till landsbygden for att se de fattigaste. Det kommer det oxa.

Maten ar god och jag har mest atit massa kyckling med olika tillbehor. Mumms. Sen igar drack vi lite och skulle kolla in utelivet har i Kampala. Men, slutade med att vi hamnade pa nagon privat Afrikansk brollopsfest. Dom va jattetrevliga och vi drack lite Nile Special (Ugansk ol som ar ratt god). Men vi pallade inte hela kvallen utan gick hem och deckade ratt tidigt. Va trevligt anda. Jag sover ju sa grymt gott i talt och ser framemot att fa spendera hela resan i det :)!

Har dock lyckats bli biten av en del mygg. Calle har inte fatt ett enda bett. Jag har typ fatt 50. Kliar en del men bara det inte ar malariamygg sa. Blir anvanda myggmedel mer nu sa jag inte trillar dit. Men myggen har ju en tendens dra sig till mig. Det vet ja ju sen planteringen. Men men.. har val bra blod da antar jag.



Bade jag och Calle ser val bada mest framemot imorron nar vi har en 12h lang bussfard mot Bwindi National Park. Dar vi pa Torsdag ska kolla pa Bergsgorillorna. Kan inte riktigt fatta att vi ska gora det! Manga sager att det ar en av de basta natur/djur upplevelserna man kan uppleva nagonsin. Tror jag oxa. Otroligt fantastiskt. Om nagra dagar sa ar ja i djungeln tillsammans med dessa unika och maktiga djur.

Pa aterseende.




Kommentarer
Postat av: Hanna

Ni verkar redan ha de sickt bra, och att ni ska få se bergsgorillor är jag int nådigt avis på!

Men va försiktiga har hört att de är farliga djur! (tobbe påstår det iaf)

Ta många kort så jag får se när du kommer hem =)

Saknar dej!

Puss å kram

2010-01-10 @ 10:59:58
Postat av: Kia

Vad roligt att du har möjlighet att skriva här, så man får höra om äventyret :) Längtar när man får se alla kort som du tar.

Sköt om dig nu lilla kusin och var rädd om er!

Kram Kia

2010-01-10 @ 15:04:53
URL: http://kiasviktresa.blogspot.com/
Postat av: Anna

Ååh vad jag är avis på dig!

Var rädd om dig!

KRAMAR

2010-01-11 @ 17:27:00
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback