Varför ska det vara så svårt?

Att säga nej när man inte vill. Vad är man rädd för?
Ja just det där att man inte vill att någon ska bli besviken på en.
Jag blir bara bättre å bättre på det här. Å ja säger oftare nej nu än jag någonsin gjort. Mest bara för min egen skull. För att jag ska må bra.

Jag har inte talets gåva. Inte alls. Vilket jag har ett stort problem med. Men arbetar dagligen på att bli bättre på det. Jag har svårt säga till om det är något som stör mig. Då går ja hellre å stör mig på saken i min tysthet för att jag inte vill göra den personen besviken eller irriterad på mig. Varför är det så? Bättre säga till å sen är saken ur världen. Eller hur? Nej man är en feeegis.

Detta är väl den egenskap med mig själv som jag tycker minst om. Jag skulle vilja kunna berätta för alla hur ja känner å vad jag tycker å tänker istället för att ja ska hålla det innom mig och gå å störa mig på det.

Men, jag jobbar på det och jag blir bättre var dag som går. Stegen går iallafall åt rätt riktning på den saken.


Kommentarer
Postat av: Gittan

Vad jag känner igen mig själv i det du skriver. :)

Kram

2010-02-23 @ 21:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback