Tre saker som rört mig till tårar idag.

Tänka sig att man är en sån känslomänniska.

1. Att underbara tjejerna i Timotej tog sig vidare till final i Melodifestivalen och även Darin fick mig att fälla några tårar..

2. Sen såg ja reprisen av nattens skräll. När Marcus Hellners och Johan Olsson krigar sig fram till ett guld och ett brons. Helt ofattbart magiskt och fantastiskt. Känns nästan som man stod där på mållinjen å man ville bara krama hela världen. Å skrika hur stolt som helst att man faktiskt är SVENSK!

3. Sen nu så för andra gången så såg ja intervjun Arne Hägerfors gjort med Peter Forsberg. Alltså, den mannen är ju omänsklig. Att man kan vara så grym. Klara av så mycket som han. Alla operationer å alla comebaker. Störst i mina ögon och han förtjänar all beröm och uppmärksamhet som han får. Finns få människor som verkligen brinner för hockeyn som han gör. Han går in i varje match å KRIGAR. Hoppas ibland för hans skull att han lägger av. Speciellt nu efter alla sista operationer. Men som han sa i intervjun så kommer han inte sluta förrän han känner att han inte klarar av mer. När han känner att han är mättad på hockeyn. Jag hoppas det tar sin tid innan det sker. Eller, ja ska se till så jag får se han live innan denna säsong är slut. Har alltid varit en dröm och den kommer nog aldrig vara såhär nära att få gå i uppfyllelse. Ni måste se till å se den intervjun. Man bara fylls av glädje å lycka :).

Snart ska ja och Adam å äta på Tatung å sen ska vi se Shutter Island på bio. Bra avslut på min redan påbörjade mysdag. Imorron är det månda. Vilket betyder nya tag. Måste fixa så det kommer in lite pengar på kontot. Kan inte bara slösa på. Det kommer tyvärr ta slut. Fast ja har det rätt bra nu.

Titta å njut. Målet som blev ett frimärke. Hur många lyckas med det?



Ja, ja säger då bara det. Peter Forsberg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback