Kunde ha blivit en riktig skräll Norge.

Vakna rätt tidigt imorse igen. Skulle ut på min dagliga morronprommis. Men, termometern visade -28 grader å då kände ja att prommisen får vänta ett tag. Så ja satt mig vid datorn å där blev det en rysare vill ja lova.

Hur som helst. Norge? Vad hände? De höll på spöa Slovakien i åttondelsfinalen i ishockey denna morron. Ja satt som fastklilstrad vid datorn och följde kampen. Sekund för sekund. Å helt ärligt så trodde jag att dom skulle ta hem segern. Men, Slovakien kom igen i slutet å matchen slutade 4-3. Pust.

Frågan är här om jag ville att Norge skulle vinna? Jag älskar Norge. Men jag älskar inte Norge lika mycket som jag älskar Sverige. Och, den som vann denna åttondelsfinal skulle möta Sverige imorron bitti i kvartsfinalen.

Okej, Slovakien ska vara ett tuffare motstånd. Men, allt kan hända i OS och speciellt ishockeyn. Det vet man ju från tidigare år :O. 

Å Tänk om Norge vann denna match å skulle stå där som motståndare imorron mot Sverige å tänk om de skulle   slått ut Tre Kronor och Sverige ur kvartsfinalen?

Hur länge skulle inte Norge kunna leva på den skrällen, det skulle vi få höra huuuur länge som helst. Å då menar jag inte i dagar. Utan i år. Årtionden säkerligen.

Men, äsch. Nu hade vi ju kanske "turen" att Norge inte lyckades ta hem denna seger mot Slovakien. Så slipper tänka i de banorna. Men nu så väntar en hård kamp imorron bitti. Självklart så tror jag ju att vi vinner.

Men inte utan glöd å kämparinsatts å vad ja saknar är en het och fightande Foppa. Du måst ta å komma igång så du lever upp till din titel som kungen. He gäll å krigaö vi de så har vi stor chans å vinna hela skiten å ta hem guldet.

Fast än är det långt kvar.. men drömma kan man ju...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback