Kilimanjaro nasta.

Sa, Hej Tanzania! Vi anlande till Moshi, Tanzania igar pa eftermiddagen.
Lugn och rolig stad. Bra folk. Inte lika pastridiga och jobbiga som i Diani Beach. Skont.
Vi at en valbehovlig lunch biff a ris ala 10kr :)! Vart. Sen satt vi lite pa internet a kolla stan.

Bor pa ett hyffsat bra och billigt hostel har. Dar vi kommer bo tva natter till. Tills vi kommer borja varan bestigning av Kilimanjaro pa sondag morron.

Det kostar skjortan men det ar det latt vart. Kommer att ga Macame (whisky route) upp for berget viljet kommer ta oss 6 dagar och 5 natter. Blir bara jag och Calle plus guide och 5 barare.

Spannande men kanns verkligen helt underbart att fa ut a vandra. Har verkligen inte rort mig ordentligt pa ett tag. Skont fa lite kyla och bara vandra och vara i nagra dagar. Kul ska he bli :)! Ar nastan 6000m hogt oxa. Sjukt. Kebnekaise ar 2300m :P! Sa detta ar lite skillnad.

Jag ser annars helt for hemsk ut baki ryggen. Flagnat na kopiost och aven i ansiktet. Men sa ar he nar man inte riktigt ar hardad. Hoppas ja kommer ha tid fixa till det innan ja kommer hem bara.

Tycker inte riktigt om internet har. Inte lika bra som hemma precis sa inte sa bra tillgang till att ladda upp bilder. Kan dock erkanna att jag varit ganska dalig pa bildtagning senaste tiden. Mest for att jag vara sa utmattad av varmen. Men har i Moshi ar det lite svalare, tack och lov for den :)

Ni far halla tummarna nu att bestigningen gar bra och skriver safort jag ar tillbaka.

Ta hand om er darhemma salange.

Kramar fran Tanzania


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback