Folk alltså.

Människor slutar aldrig förvåna en.

Egoister finns he överallt å jag anser mig väl även som en sådan. Men, finns väl ändå gränser för hur egoistisk man får vara? Självklart ska man sätta sig själv främst för det mesta. Men ska man måste gå över lik för att man ska få det bra själv? Lixom utnyttja andra för att själv lyckas få framgång.  

Tyvärr så är ju detta saker som är fullt normalt. Som ses fullt normalt i de flesta folks ögon. Ibland känner man sig bara typ snällast i världen och som one of a kind. Bara för att man inte själv har i sina egna värderingar å tankar att sätta sig över folk för att få det bättre själv. 

Folk som ljuger å får andra människor framstå illa för att dom själv ska framstå bra. Men, vad spelar det egentligen för roll vad andra tycker om en om man själv mår dåligt? Vad spelar det för roll vilken bil jag kör? Om jag själv kanske inte trivs i den? Varför sätta på sig kläder som jag inte trivs i och tycker är snygga bara för att andra kanske tycker ja är snygg i det?

Ja är lite anti. Anti det mesta som handlar om ytlighet. Eller, tycker absolut inte det är fel att vara mån om sitt utseende. Men ja blir så arg på människor som inte vill umgås med folk för att de inte har ett visst utseende eller ett visst sätt som är passande eller som får dem att tro eller vara bättre. Men ibland så dug he. När det passar.

Bekräftelse. Klart man behöver bekräftelse. Men till vilken gräns då? Ändå så spelar det ingen roll om hela världen tycker en är snygg eller snäll eller underbar. Om inte de personer som man själv värdesätter tycker det?

Ta vara på allt du har. Alla fina vänner. Det är dom som alltid finns där.
När man dyker ner på djupet å känner att man inte tar sig upp så är de alltid dom som fiskar upp en.

Ja är så långt från å fastna på djupet :). Men, blir så irri när jag märker att folk trycker ner andra människor där. Som kanske inte behöver vara där. Bara för att må bra själva. Snälla. Allt handlar inte om att ha allt själv. Titta runtomkring och äre värt det? Eller ska man trampa på för att man ska må bra? Vad är det egentligen som gör att man mår bra då? Mår du bra av att trampa på dem? Okej, om det är det som krävs kanske det är värt det. Ja vet inte. Men är man lycklig efteråt då? Eller gör man det bara i ett desperat försök för att man TROR att man ska må bättre. Tänk efter lite innan man trampar på så man kollar att man inte gör det i onödan.

Haha.. min hjärna på högvarv på morronkvisten. Bara för att jag fick höra om en incident för några dagar sedan som har ettsatt sig fast på min hjärna.


Kommentarer
Postat av: Annica

Så kloka ord! Så sanna ord! Håller fullständigt med dig.

2010-02-12 @ 18:31:19
URL: http://mammatanten.blogg.se/
Postat av: Hanna

så fruktansvärt sant!

du vet va ja tyck!



/ H

2010-02-13 @ 09:14:58
URL: http://hannaguldfisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback