Så svårt då?

Sedär. Ja är en baddare på skjuta fram saker.
Ja bestämde mig för att ta ett beslut när Skellefteå AIK hade spelat klart för säsongen. Ja va ju stensäker på att de skulle klara sig till final. Finalen börjar på torsdag och kommer förmodligen hålla på i ca 1 1/2 veckas tid.
Men, nu tog dom sig ju inte till final. Utan, nej de blev så brunt ja kan se utslagna i semin mot förbajjade HV71.
Vilket betyder att ja är lite smådeppad plus att det betyder att jag måste ta å ta ett beslut.

Denna vecka måste ja även upp på arbetsförmedlingen å redovisa mina jobbsökningar (!). Söka de kurser/linjer ja kan tänkas hoppa på till hösten om ja får för mig att plugga nu är någonting för mig. För det är sista ansökningsdag på torsda (!)!

Men mest av allt så börjar mina pengar att sakta men säkert ta slut. Speciellt när ja lyckas spärra mitt norska visakort ida å inte har tillgång till de pengar ja har där (!!!!) bra jobbat Marielle klanten Lidström.

Å det betyder att jag måste ha en inkomst. Ett jobb. Ja väntar på en massa pengar från min Akassa. Men eftersom NAV i Norge och mitt fack inte är känd för att vara snabbast i världen så lär ja kanske få se pengarna i slutet av sommaren om jag har tur (!). Väntar fortfarande på mina pengar för december 2008 och januari 2009. Öh!

Annars då? Ja jag fick den briljanta idén imorse när ja satt på bussen från Arvidsjaur. Ja ska ta å cykla till Arvidsjaur från Skellefte någon dag här framöver. De är ju sånt goväder å ja ha ju den bästa cykeln man kan tänka sig hitta ;). Så, det kan väl inte vara så jobbigt? Om ja börjar tidigt en morron så lär ja ju hinna lätt. De är ju bara sisådär 13,5mil. Någon som vill cykla med mig?

Hur som helst så lever ja ida. Imorron är kanske sent å tänka. Men, ja ska inte tänka nå mer. Lev lev lev. Imorron kanske du är död.


Kommentarer
Postat av: Anna

hehe den tanken har slagit mig med, men från pite till arvidsjuar, men det var nåra år sen.. men nog klarar du det! som sagt om man börjar tidigt på morron!!

2010-04-14 @ 12:54:45
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback