tack kära dator.

hade tänkt skriva värsta långa bittra inlägget om att min dator har pajjat.

imorse när jag skulle starta datorn så gick den inte igång. den lös till men startade aldrig upp.. å nej tänkte jag. Det gär är inte sant! Jag tog ut batteriet, minneskort, tryckte på alla knappar. Bytte elutag ja allt. Men den startade inte..
Tänkte att om den får vila lite så kanske den startar senare..
Kom hem från jobbet å skulle starta datorn. Men vips nej inte startade den juh inte.. Prövada alla sätt igen, ringde bror å far om tips å råd. Men ack det hjälpte inte.

Hur ska jag klara av å vara utan dator i några veckor var väl första tanken?
Men, ja ställde in mig på att så är fallet. Den går inte å rädda.. så, jag gick ner på stan. Sökte reda på en datorbutik. Påvägen gick jag förbi en broderiaffär. Tänkte, nu när jag inte har nån dator kan det ju vara kul å brodera lite. Så, ja köpte ett broderi för 340nkr. Sen hittade ja då databutiken.

Gick in där. Dom kollade på datorn. Blåste den fri från skit å förklarade att dom måste skicka in den till hp. Var inget mindre fel som jag hade hoppats på. :(! Killen var supersnäll å sa att han trodde ändå att jag skulle få det gratis eftersom ja har en superspecial dator å det är en hp. Så HP skulle nog betala det :)! Men den är köpt i Sverige så skulle ringa Norges HP å fråga om det gick bra själv. Ja fick ett nummer å gick därifrån. Ja, ja det va ju bara å inse att jag skulle få vara utan dator i några veckor. Usch.
Så ja gick på bibblan å skrev ut tågbiljetten till Sthlm på månda.
Sen gick ja å mötte upp Stina å Sofia på solsidan. Jag helt slut i kroppen så sätter mig på en bänk å väntar medan Stina är inne å kollar i affärer.
Får nått fnatt å tänker ja ja kan ju pröva datorn igen.. å vips. Ja då STARTAR DEN!

SÅ, nu ska jag ta å lägga över alla bilder å allt på den externa hårddisken.. Så jag är förberedd om det skulle ske igen!!!
Iallafall så känns det grymt bra. FÖr har inte alltför mycket pengar å hade bara varit typiskt om jag hade måste köpt mig en ny dator oxå nu innan sommaren startat!

Så nu är ja glad :D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback