var försvann min motivation?

Jag har fått tillbaka det här sjuka sockerberoendet jag har som har varit borta i nästan 2 månader nu... å det har suttit i sig ändå sen jag kom tillbaka från Sverigeresan förra helgen!
Måste styra upp det här igen..
Men det enda jag tänker på är godis, glass, kaker, socker, socker, socker...

Den här veckan har varit hemskt. Har mest tänkt på glass.. i alla möjliga smaker.
Stått på korvfabriken å det har bara vattnats i min mun efter en liiiiten glass. Okej? Vad skulle det göra om jag åt en glass? Hur mycket kalorier är det i den? Hur många mackor motsvarar en glass lixom? Hur många mandariner?

Okej, jag ska inte äta nån glass idag. Man börjar gå hemmåt å man vet att man alltid går förbi Ica. (ica där dom för tillfället har extrapris på all småis 10kr). Va? hur mycket tjänar jag inte på å köpa en glass idag? När den i vanliga fall kostar 25kr? Jag tjänar hela 15kr! Okej, det är meningen att jag ska äta en glass idag. Vadå? Jag kan ju inte vänta å äta en glass nästa vecka när dom kostar 25kr. Jag sparar ju verkligen 15kr om jag äter den nu. Å nu har jag ju detta enorma suuug!

Sluta iallafall med att jag å Stina har ätit glass hela veckan nu. Gott som tusan har det varit. Så är det bara.. Glass is the shit!

Sjukt att man kan ha ett sånt här begär. Som man inte kan stå emot. Är som att jag har två små gubbar som sitter i min hjärna å pratar med mig. En skriker. ÄT ÄT ÄT. Å den andra säger att det kanske inte är så bra å äta när du redan är mätt.

Helt ärligt så tror jag att jag skulle kunna äta ihjäl mig ibland.

Man kan vara beroende av så olika saker. Men mat måste nog vara det svåraste beroendet..
Eller sötsuget? Saken är den att börjar man äta en godis. Så skriker kroppen bara efter mer mer mer..
Å det är verkligen en plåga att avstå.
Men avstår man så känner inte kroppen vad den går miste om. Så jag måste få upp min motivation.

Allt sitter inne i huvudet det vet jag. Å jag måste sluta äta så mycket socker som jag gör. Inte bra för mina megasvaga tänder och jag kommer garanterat få diabetes innan 30 om jag äter såhär mycket som jag gör.

Någon som har något tips på hur jag ska rädda mina tänder? och sockersug?

Socker är bra. Men i lagom dos. Right!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback