Skotertävling

Igår på radion så hörde jag att det skulle vara skotertävling i Oppdal (12mil från Trondheim).
Jag blev hetl lyrisk å glad eftersom jag verkligen har saknat en skotertävling iår.
Plus att det var ett VM kvalheat å hade varit grymt kul sett när Emil krossat alla Norrmän. Även skulle Petter Nårsa, Peter Ericsson köra å som sagt hade det varit riktigt roligt att se.



Skuttade runt här i några timmar galet glad men insåg efter en del sökande på busstider, tågtider m.m att det i stort sett var omöjligt för mig att ta mig till Oppdal för ett rimligt pris. Men det svider i hjärtat vill ja lova..

Förr var det skotertävling varje helg, å ja kanske inte så att jag vill åka på skotertävling varje helg.. Men lukten, ljudet å allt påminner ju om hemma. Får en känna sig som hemma...En del i vardagen..
Som nu på senare år inte har blivit av så mycket.. pga att jag befinner mig på fel platser i landet..
Så, såg som sagt min chans igår, men. Jäkla norrmän å deras dyra bussförbindelser etc.
Men men.. inge å gö förutom att hålla mina tummar idag att Emil tar hem segern. (vilket jag tror han gör).

En jobbarhelg på crash igen. I torsdas kändes det mest tungt. Men efter gårdagens jobbkväll så ser jag faktikst framemot kvällens jobb :)! Kanske för att jag går med myskläder hela veckan å sen när jag jobbar så får man ju klä upp sig lite. Behövs i min tråkiga vardag.

Stina å Monica har åkt på snowboardkonkuranse idag. Själv tog jag sovmorron och klev just upp. Välbehövligt :)!
Nu ska jag ner på stan å kolla runt lite. Inte shoppa eftersom jag är black. Men titta ska jag göra...
Å nu är det bara 6dagar kvar tills jag får spendera 2dagar tillsammans med familjen i Skellefte!

Det kan man oxå kalla VÄLBEHÖVLIGT ;)!


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback