mörkrädd.

Ända sen ja va liten ha ja vare grymt rädd för mörker.. 
Jag har inbillat mig saker å allting är så mycket läskigare när det är mörkt och man inte ser så bra. Det är väl ganska förståligt eller hur?
Iallafall så har jag haft nått fix om att jag inte törs sova i helmörkt rum när jag är själv. När jag sover tillsammans med någon så känns det tryggare och då kan jag somna in när det är kolsvart.

Men, denna fix har jag haft så länge som jag kan minnas..
Jag vill gärna vakna å kunna se i rummet. Känns mest som att jag vill ha kontroll så att ingen är i rummet.. å kunna se det med en gång då jag vaknar.

Iallafall.. i mitt nuvarande rum så har jag två lampor. Jag har ingen lampa i taket så har två små på två platser i rummet..
En av dessa lampor har jag alltid tänd. Dygnet runt.

Iallafall när jag skulle gå å lägga mig en natt förra veckan så upptäcker jag ju att lampan har gått. När jag stänger av datorn så är det bläcksvart i mitt rum.

Så, då tänkte jag. Jag är bennemig 23år nu å jag törs inte sova i mörker själv. Vad kan hända lixom?

Iallafall så somnade jag men vaknade på natten i paniken om att det var nån i rummet (vilket var en ren inbillning).

Men detta har iallafall resulterat i att jag nu har sovit några nätter i mörkt rum. Å det går ju. Ingenting har hänt. Å kommer inte hända heller. :)!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback