tur i oturen?

En turbulent dag. Men nu sitter jag iallafall med lillebror på Arlanda :)!

Iallafall. Detta är vad som skett idag.
Jobbade ju igår på crash. Vilket var helt otroligt alltså. Folk var helt tokiga, glada å lättklädda å utklädda till det mesta.
Kommer bilder det lovar jag :D!

Kom hem inatt runt 04.30.. somnade väl där vid 05.00. Mitt tåg mot Östersund och Sthlm gick 08.20.
Trött som ja va så tyckte jag att det var värt sova dessa två timmar som jag hann sova. Ställde mina två väckarklockor och somnda gott.

Vaknade där vid 09.20. Oj, shit!!!!!! Vad ska jag göra. Hoppa upp som en galning å tur som attan att jag hade packat å allt. Ja hann inte tänka så mycket. Sofia min sambo började kolla upp bussar men det gick ingen. Jag räknade iallafall ut att jag skulle hinna ta mig till Sthlm med nästa tåg innan mitt plan skulle lyfta men då var jag tvungen punga ut med 1000kr till. Kändes onödigt.

Så jag greppade pizzakartong där stort skrev Östersund. Borsta tänderna å kutade ner till vägen. Tog bussen ut på storvägen å sen stälde ja mig där å LIFTADE! Shit va nervös ja var. Men jag ville verkligen till Östersund å hade räknat ut om någon plockar upp mig innan tolv så hinner jag med mitt bokade tåg till Sthlm 17.00 från Östersund. 

Jag hade tur. Världens gulligaste kvinna plockade upp mig å körde ut mig till Sjördal. Där jag stälde mig ute på motorvägen.. Lite lättare få napp där. 
Yes, efter 2-3min så stannade en farbror som skulle till Östersund. Han också världens snällaste! 

Jag har aldrig liftat förr. Förrutom en gång med Maya från Pite havsbad in till Pite. Men aldrig själv å aldrig sådär. Men jag ska inte göra om det. Men jag hade tur å nu sitter jag här å kommer ta mig till Portugal imorron bitti.

Tänka sig att det finns dessa snälla människor <3! Dom förgyllde min dag å vecka! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback