Truckis..

Idag var första dagen på våran truckförarutbildning..
Hade lite småpanik där ett tafg när vi gick igenom all teori..
okej att jag kan norska förträfligt bra enligt mig själv :) Så, insåg jag ändå ikväll att det är en del termer å fraser som jag inte riktigt förstår på norska. Hur ska man förklara vad ett verneombud är på norska lixom? Va alla olika regler å former å allt tjohejs är..
Sen mitt i all teori där så får vi veta vi ska göra teoriprovet samma kväll.. inte ta hem å plugga någonting. Trodde det va kört.. men det visade sig att både mitt å Stinas huvuden va välslipade till tusan. Så vi båda klarade provet galant :)
Å det kääänns otroligt bra.
Bara tre dagar kvar nu tills vi förmodligen är två stolta truckförare. :P!
Annars idag har vi sökt lite jobb å Stina har än en gång visat hur oerhört duktig hon är på photoshop :D.

Ni måste gå in å kolla på hennes blogg www.kalaskula.blogg.se. Å bilden hon har gjort på oss idag.

Om några dar så får ja köra truck lagligt. Lite kul det. Hoppas vi bara får ett jobb som innefattar truckkörning nu.
Nu ska ja läsa lite i min Twilight bok. Sen blir det knoppa.
Natti.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hva er knoppa??

God natt :)

2009-01-12 @ 23:16:30
Postat av: Marielle

lägga sig och sova :D

2009-01-13 @ 10:30:28
Postat av: Inger-Lise

stilig at dere har tatt trucklappen da.. Fordel det når dere evt kommer tilbake te oss, noe vi seff håper på:)

2009-01-14 @ 04:04:09
URL: http://facebook, :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback