Trondheim i all ära men..

Dom kan verkligen inte slöta sina vägar. I Sverige är vi väldigt duktiga på ploga när det har snöat och fixa vägarna fina och så körvänliga som möjligt! Här i Trondheim och antar det är i resteraden del av Norge oxå så skiter dom fullkomligt i vägar på vintern.

Okej att dom sandar ibland å att plogbilen kör då och då. Men, det räcker inte.
Finns i stort sett knappt någon trottoarplats att gå på... eller det finns. Men den har vi gångare trampat upp själv.
I stort sett samma på vägarna. Dom kör på snön tills det blir ett kompakt och ojämt lager...

Idag är det plusgrader här i Trondheim. Snön smälter.. vi bor uppe på en kulle. Det är en FLOD här utanför. Synd jag inte hade med mig Stinas kamera eller att min hade funkat då skulle ni få bildbevis. Det är sjukt. Det bara forsar.. Så bilarna som kommer ner från stan får köra i motströms. Medan jag gick min 5 miuntersfärd  till affären så slutade det med att jag såg MINST 10bilar som satt fast. Bara stod och slirade. Började räkna men det stod en bil å slirade i varje hörn och det är helt vansinnigt. När jag kommer till afärren står det stort på första sidan av deras dagstidning. La bilen vare hemma!

Nu ska jag ta och hoppa in i duschen å sen blir det förbereda sig för kvällen vi sett framemot. Öl på Cirkus å sen Crash.
Se om man träffar nån bekant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback