Arg.



Precis så rosenrasande är jag just nu.
Tvättstugan här i huset är väl inte nått att hurra för precis. Det är tre lägenheter i fastigheten å tre tvättmaskiner. Men då funkar bara en maskin..
Idag stod det dock en lapp på den fungerande tvättmaskinen att det är första etage tvättmaskin. Vi bor på andra etage..
Så, okej tänkte jag. Ja men då måste ju dom andra två fungera.. (plus att den fungeranade maskinen var full med kläder)
Så, jag började skruva å vrida å vända å hit å dit.
Så jag stoppade i kläderna i maskinen å fyllde på med tvättmedel och skjöljmedel.. den lät ju å började spola vatten hit å dit å ja fick spader så insåg att det här är ju lönlöst. Fortsatte vrida å pröva alla möjliga program som fanns. Men det fungerade inte. Så, jag stängde av maskinen..
Å Vad? jag får inte ut kläderna!!!!!! Förbannad som få så springer ja upp till lägenheten å ringer till en av fyra hyresvärdar. Han ber mig snällt ringa till en annan eftersom det inte är han som jobbar ikväll..
Så, ja slår en pling till denna gubbe.. som i stort sett säger att han ska fixa det i veckan nångång. I veckan? jag har skjutit på min tvätt i en veckas tid å har inte mycket rent så måste ha den ren snarast.
Jag säger det till han å berättar att mina kläder sitter fast å  han säger att jag ska dra i nån vajjer för att få ut kläderna så dom inte ruttnar. Nödlösning!
Okej säger jag men jag måste ju ändå tvätta mina kläder snarast???? Eftersom dom är skitiga å blöta efter ha legat i maskinen..
Å han säger vi ska fixa det så fort vi kan...

SÅÅ hur kul känns det å ha en påse fullproppad med blöta skitiga underkläder?
Ska ja hänga upp dom eller är det värt låta dom ligga i påsen å ruttna? Just nu orkar ja då inte ta tag i detta.
 Ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå vad jobbigt.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback