varning för busspruttaren.

Jag har åkt rätt så mycket buss och tåg i mina dagar. Långa och korta sträckor och jag har stött på en hel del olika individer. Sociala, mindre sociala, sura, glada, nyktra, onyktra, invandrare, utvandrare, gamla, unga m.m...

Har nog stött på de flesta olika resenärer och vissa stör man sig mer på än andra.

Imorse när jag klev på bussen så var den full. Full av människor som varit hemma under påsken och nu ska tillbaka till jobb/skola/hem etc. Eftersom jag var sist in i bussen så blev erbjuden plats på en klappstol fast jag fick sitta i affärsklass tills det blev ledigt på vanliga platserna. Jag blev glad och gick å satt mig där. Hann väll sitta där i ca två minuter innan en kvinna betalade extra för att flytta till affärsklass så jag fick ta hennes plats i en vanlig stol.

Och jag förstår varför denna kvinna bytte till affärsklass. Satte mig ner bredvid en stor kvinna. Tog väl sådär tio minuter så somnade hon och tro inte att hon börjar fisa fritt. Inte en fis utan heeeeela tiden. Jag höll på dö/kvävas/avlida. Hade inga pengar heller att punga upp så jag kunde sitta på affärsklassen. Nej. Så jag drog upp min skarf å knöt den hårt runt näsan och ansiktet.

Tänkte att ja bryr mig inte om nån ser mig. Vadå? Ja höll bannemig på kvävas i dessa gaser som hon pyste ut.


Det är nog det värsta som kan hända när man åker buss å tåg. Att det blir fullt och man hamnar brevid en person med stora hygieniska problem. Folk som luktar starkt av olika anledningar, rök, svett, parfym, urin, matos, smuts och nu då prutt.


Usch. Att folk bara inte kan hålla tätt på allmänna platser? Hädanefter så blir det att utrusta sig med gasmask inför nästa långa resa. Sånt här tänker man ju inte får hända.

Rekomenderas iallafall att ha en halsduk eller scarf till hands . Det silar faktiskt ut den mesta utav lukten.

Såhär kan den knytas för att få maximal effektivitet.


Kommentarer
Postat av: Jess

Förlåt, men ändå lite kul såhär i efterhand :)

Du kommer garanterat att minnas denna resan iaf.

KRAMAR

2009-04-15 @ 12:46:37
Postat av: Jessica B

Haha! Minns du den underbara färden mellan Darwin & Alice springs när jag hamnade brevid den där aboriginen? Han hade också lite problem med gaser, plus att han luktade som om han aldrig sett en tvål. Härligt.. :p

2009-04-15 @ 22:29:30
Postat av: Anna

haha roligt inlägg... men kan förstå att det var ett helvete=)

2009-04-16 @ 21:50:58
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback