tankeverksamheten går på högvarv.

beslut beslut beslut.
Så mycket jag vill göra så lite tid.

Jag har sökt skola i Svea rike till hösten. Basåret till jägmästare i Skellefteå.
Men jag trivs som pufferfisken i havet här å vill verkligen inte tillbaka till Sverigelandet. Kanske inte alls någonsin?
Nej, mina planer ändras mycket och fort så vad som helst kan hända.

Som det känns nu så kommer jag inte åka tillbaka till Sverige i september som min förra plan var. Utan jag kommer byta bostad och flytta in med Stina å kanske Monica i en ny och fräsch lägenhet här i Trondheim efter sommaren. 
Tillsammans ska vi fortsätta förgylla detta året, och jag förhoppningsvis med studier?! Och även lite äventyr!

Ska och prata med dom på universitetet här i veckan och höra hur mycket pengamässigt jag kommer förlora om jag studerar här istället för i Sverige? Om det finns möjlighet att studera på distans från Sverige basåret. Eller om det finns någonting liknande här. Att jag läser basåret till jägmästare här eftersom att det innefattar Matte C och D, Kemi A och B, Biologi A och B och Fysik A. Hur mycket jag får jobba samtidigt som jag studerar? Det är mycket som spelar roll för hur det kommer se ut för mig efter sommaren.  Om jag kanske får ta norskt studielån? Eller måste jag ta svenskt? Många frågor som behöver svar innan jag kan ta ett avgörande beslut.

Men, om jag åker tillbaka till Skellefteå och Sverige till hösten. Okej, det kommer säkert vara kul första månaden. Men, kommer jag att ha ro att vara där? Okej att jag får vara nära alla fina vänner jag har där och mor och far. Men ändå så är hälften i Ume å hälften i Arvidsjaur. Så kommer ändå inte hinna se dom så mycket. Sen lär det ju bli jobb på helgerna oxå eftersom man kommer vara en fattig student.

Min hjärna analyserar och väger för och nackdelar emot och jag vet ärligt inte vad som är smartast eller bäst. Iallafall så kommer jag göra mina val nu helt av vad jag vill. Inte tänka å andra och vad dom kanske vill. Vad som gör mig lyckligast. Vad jag vill. Jag har iallafall till september på mig att ta det avgörande beslutet.

Arvidsjaur och Skellefte vet jag alltid kommer finnas kvar, kommer alltid kunna återvända dit. Alltid. Men kommer jag kunna återvända till Trondheim om jag flyttar tillbaka till Sverige? Nej, känns inte så.

Jag har Alltid älskat Norge för deras natur. Alltid haft en dragning till Norge på olika sätt.
Kanske är så? Ja är kanske en norska innerst inne. Tror ärligt det faktikst.

Nej, måste sova på saken. Tjingis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback