självvald arbetslös om två veckor?

När vi började arbeta på Grilstad så skrev vi kontrakt till den 30 april.
Det börjar närma sig det datumet nu och igår så fick vi erbjudande om förlängning.

Men, erbjudandet bestod inte i att fortsätta jobba på våran avdelning toppingen med våran favoritkollega Idar. Där vi har trivts rätt så bra och har väl som varit inställd på att jobba där hela sommaren. Dagtid  då 07.00 - 15.00.

Nu så blev vi erbjudna jobb på en annan avdelning och kvällsjobb. Alltså 15.00-00.00. Men då har hade vi ledigt fredagen. Det som gjort jag trivts så bra på arbetat är självklart att det har varit dagsjobb samtidigt som jag trivts med arbetskamraterna. Så, om vi skulle fortsätta där hade det inneburit helt ny upplärning på andra maskiner och självklart helt nya arbetskompisar.

Iallafall så gynnar det inte mig så mycket heller vara ledig fredagar eftersom jag redan har ett extra jobb på helgkvällar.
Vi har velat fram och tillbaka över detta beslut men imorse kom vi överens om att vi tackar nej till detta.
Så, vi är nu arbetslösa om två veckor.

Det känns som att vi kommer hitta oss ett annat jobb. Eller det ska vi göra. Å speciellt så flink som vi är och nu har vi ju truckkortet oxå. Ska nog inte vara några problem förhoppningsvis.

Det känns som helt rätt beslut nu. Enda som känns lite jobbigt är att vi ska söka oss ett nytt jobb. Men vi har två veckor på oss. Det ska vi fixa.

För vi är ju supertjejer Stina å ja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback