inte trött.

Så tänkte fördriva tiden lite :)

När jag var liten så skrev jag alltid topplister. Vilka är mina tio favoritfilmer? Snyggaste killarna på skolan? Bästa färgkombinationerna? Godaste maten? Äckligaste maten? Ja allt möhligt. Hur som helst ska jag börja skriva lite topplister här. Kom med tips om ni vet nå bra?

Så här kommer en tio-i-topp-lista.

De 10 saker som gör att Trondheim är väldens bästa stad.

1. Världens bästa Stina bor här med mig :)
2. CrAsh. Både som uteställe och som jobb.
3. Fik, och resturanger finns det i överflöd. Bara bestämma vad man är sugen på så finns det. Fisk, texmex, amerikanskt, thailends, kinesiskt, Kyckling, Kött... Allt finns i stort sett.
4. Backar. Trondheim ligger vid havet och är små berg runt hela vilket gör att det är grymt vackert. Samtidigt så om man är på stan så vet man alltid var man är ca eftersom havet är åt ett hål och sen är det uppförsbacke. Så bra för mig som kan ha dåligt lokalsinne.
5. Shoppingen. Utbudet är råbra och jag hittar nästan alltid det jag vill ha. Min typ av klädesbutiker.
6. Människorna. Bra folk och i överlag är de flesta trevliga. Känns som det är en bra stämning och jag har upplevt väldigt lite bråk.
7. Årstiderna. Har hört att det ska regna väldigt mycket här och att det ska vara rätt kast väder. Men jag har inte alls upplevt det. Kanske bara har haft tur. Men mycket snö på vintern samtidigt som det blir oerhört varmt på somrarna. Samt fin höst och vår.
8. Promenaderna. Känner man sig på dåligt humör så blir man alltid så himla glad när man tar sig ut och går i denna stad. Speciellt om man går upp för backen och kollar ut över staden. Då förstår man direkt varför man älskar den här staden. Fiiiiinast är den :)
9. Läget. Det är bara ca 15mil till Åre och ca 10mil till Storlien. Så saknar man Sverige så är det bara en timme bort ca. Så det är bra.
10. Naturen och Atmosfären. Det är nog det som gör själva staden. Känns som en liten liten stad men är stor. ca 150000 invånare. Känns som att den är väldigt planlagd och genomtänkt som gör att man får en riktigt mysig stämning när man går igenom den. Fik på rätt ställen och rätt butiker på rätt ställen.

Trondheim är helt klart bäst och kommer alltid finnas i mitt hjärta. Hade det gått hade jag flyttat familjen, Skellefte AIK och alla vänner hit till mig. Då hade Trondheim varit heeelt helt perfekt..

Nu ska jag somna gott. Natti natti.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback