Ville bara dela med mig..

Många har antatt att jag är samisk eller att det finns en del samisk blod i mig för att mitt utseende till vis del kanske är en gnutta likt det samiska släktet..
Å för endel väääldigt lik,.. vissa pratade om att satsa pengar på att jag hade samiskt blod i mig..
Så, ihelgen då jag var i Arvidsjaur så tog jag tag i saken och hörde runt lite.
Ringde först min mor som sa stensäkert att vad hon visste av så fanns det inget samiskt blod i vårat släkt.. därimot så kommer tydligen mormor från nått tyskt släkte långt tillbaka.

Sen pratade jag med mormor och morfar å tydligen så var morfars morfars far.. halvsame. Så om man räknar ut det här. Om man orkar så blir ja väl kanske ca 1/50del av samiskt släkte..





Fast en viss likhet ser man väl :)!


Kommentarer
Postat av: Anna

du är så söt!

och grattis idag, har redan skrivit det på facebook, men kan ju gratulera här med=)

2008-12-10 @ 15:37:40
URL: http://annabergstrom1985.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack detsamma vännen! Hoppas att du har haft en bra födelsedag. Det var riktigt trevlig, och vi måste ju hitta på något snart igen! =)

2008-12-10 @ 23:45:07
URL: http://j0hannaliidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback