Skellefteå!

Här kommer några saker som gör att jag skulle kunna tänka mig bo i Skellefte i framtiden..

1. Skellefte AIK. En kick gå på en av deras matcher. Köpa säsongskort här är en självklarhet. Eller bli tjenis med någon i laget så du får gå in gratis.

2. ICA MAXI måste nog vara världens bästa stormarknad. Iallafall den här i Skellefteå. Blir lika imponerad av utbudet var gång jag kommer in i byggnaden. Skulle lätt kunna gå där i timmar. De har det mesta å speciellt har de det man aboslut inte tror ska finnas. Sen bjuder de alltid på en massa godsaker där inne vilket är ett plus.

3.Stora Laxar i älven. I sommar så fick vi uppleva storslagna laxar uppdragna från älven. En riktig upplevelse.

4. Shoppingen. Även om det är rätt litet så lovar jag att man nästan alltid hittar det man behöver å söker efter. Å Skelleftes shoppingutbud bara växer. Nu ska vi få två till skobutiker inom en snar framtid. Jihoo.. Å jag lovar det kommer mera..

5. MAX tror inte det är så konstigt att McDonalds fick flytta ur CK. När vi ska äta skrov i Skellefte så är det Max som gäller. Jag tror helt ärligt att Skellefteås Max är det största i Sverige. Försökte kolla upp detta men hittade inte riktigt. Men enda jag vet är att Max öppnades 1970 här och var den första frilliggande resturangen. (vet inte riktigt vad det innebär, men det är stort)!

Här är några nackdelar som gör att jag inte vill bo i Skellefte i framtiden..

1. Skellefteå Aik spelar bara på vintern. Vad ska man då hitta på på sommaren då?

2. Staden. Är rätt trist och grå. Detta skulle man lätt kunna göra någonting åt. Å fåglar har viskat i mitt öra och berättat att dom helt ska göra om torget :). Å jag säger bara att TACK å lov! snälla ta bort snoppen å ställ dit någonting vi kan vara stolta av att visa upp istället. Nu skäms man juh! Å var är alla mysiga cafeér egentligen? Skulle behöva byggas samman på nått vis. Så att det blir en mer mysig känsla över hela staden. 

3. Allt knark. Även att jag inte umgås i dom kretsarna å inte har märkt av det speciellt mycket under tiden jag bott här. Så vet jag att det en hel del och det dämpar ner stämningen rätt rejält.

4. Vädret. Kan vara rätt varmt här stundvis å rätt kallt oxå. Men det jag minns mest av är nog ändå all slask. Att det är rätt svårt att klä på sig rätt kläder. Eftersom vädret pendlar en hel massa mycket.

5. Allt skumt folk och skumma typer. Det finns alltför många av detta här. Å detta är väl kanske det som gör att jag inte riktigt känner mig säker här. Törs inte gå ut när det är mörkt knappt.

Vet inte hur jag ska sammanfatta detta. Men. Just nu är det Trondheim som är mitt hem de närmaste året å det känns rätt så bra faktiskt!

Annars har jag köpt hallonbakelser till mamma. Ides inte baka :S! För hon fyller år idag!
Så snart kommer lillebror å vi ska mysa till Hockey ikväll. Djurgården-Skellefte. Första matchen jag ser. Även om det är på tv. Så ska det bli riktigt kul!

Kan inte låta bli dela med mig av denna bilden.. ni som känner min mor tycker nog den är lika rolig som jag :)
Sorry mamma.



Grattis på 48 årsdagen mamsen! 


Kommentarer
Postat av: monica

vi har hockeylag i Trondheim også! <3 Rosenborg <3

2008-12-05 @ 01:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback